středa 15. srpna 2012

Zateplení a fasáda

Současně s podlahovým EPS, topením atd. se venku dělalo na fasádě. Chceme ještě letos dokončit terénní úpravy a v září vysadit trávu a na to jsme potřebovali sundané lešení :-) Čekal jsem hladký průběh a nakonec se z toho stala celkem dost problematická fáze stavby. První problémy začaly hned s lepením EPS. Nakoupil jsem pěnu Soudal ETICS Bond, která je certifikována na lepení do výšky 9 m bez kotvení - a kotvit jsem již od začáku nechtěl. Všechno jsem to předal zedníkům a začalo se s lepením. Odpoledne, když jsem přijel stavbu zkontrolovat, jsem zkusil vzít za jednu desku a odloupl jsem jí ze zdi jedním prstem. Tak jsem zkusil další a za 5 minut bylo dole skoro vše, co ten den nalepili. Hned jsem to začal řešit, jako první evidentní chyba bylo množství použité pěny - v tech. listech je uvedno, že by pěna měla po přitisknutí pokrývat cca 40% povrchu EPS, v tomto případě to nebylo ani 10%. Druhý den ráno tedy sraz na stavbě a další diskuze, co dál, protože pěna nedržela moc dobře, ani když jí tam bylo hodně. Nakonec jsem zavolal do Soudalu, kde naštěstí hned věděli kde je problém - VPC je nutné před lepením pořádně napenetrovat. Zajelo se teda pro penetraci, zároveň jsme se dohodli na použití správného množství pěny i za cenu velké spotřeby a druhý den se pokračovalo v lepení. Při použití množství pěny udávané výrobcem se z jedné plechovky nalepilo asi 4-5m2, udávaných 14m2 je podle mě totální nesmysl. Zkusili jsme tedy přejít na výrazně levnější pěnu Den Braven, která mi navíc přišla o něco lepší. EPS na 3x napenetrované zdi se správným množstvím pěny už každopádně držel dobře, snad to tak i zůstane. Celá práce se ale dost protahovala, po 2 týdnech pořád ještě nabylo ani nalepeno a já už potřeboval mít prázdný dům. Nakonec to ale nějak dolepili a mohlo se natáhnout lepidlo s perlinkou, což byla pro 2 lidi práce na necelé 2 dny. Potom se udělalo podbití střechy palubkami a nakonec přišla omítka. Kvalita provedení by určitě mohla být lepší, je tam pár míst, které by to chtělo opravit, uvidím, jestli s tím ještě něco půjde udělat. Ale nejde o nic tragického, určitě jsem viděl spoustu výrazně horších fasád. Kolem oken jsem i přes ujištění zedníka, že je to zbytečné, nakoupil APU lišty a rozhodně investovaných 2000,- Kč nelituji. Fasáda je tedy hotová, lešení sundané, zítra ráno budou geodeti vytyčovat plot a příští týden by se mělo začít s obrubníky, finálními terénními úpravami, oplocením, přípravou podkladu pro terasu atd.


>>> Fotogalerie <<<

3 komentáře:

  1. Wow díky hlavně za tu spoustu fotek! Jak se říká, jedna fotka vydá za tisíc slov, v případě, jako je tento, to platí dvojnásob :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem rád, že to někdo sleduje :) Sám jsem čerpal informace z podobných blogů, tak mi přišlo správný se taky podělit. Nestíhám teď moc psát, ale fotogalerii aktualizuju pravidelně...

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím vás, řešili jste u zateplení i vliv oken a dveří a jejich výběr podle toho? My chtěli mít velká francouzská okna, ale tam je názor na ně dost zřejmý. Tak jsme nakonec vybrali okna od Pramosu, které mají dobrou mikro ventilaci, čímž se zabrání tvorbě plísní. :) Ale doceal mě to zajímá. Co jsem tak četl různé zdroje i v zahraničí, tak tam se to řeší podstatně více, ten vliv oken a dveří na zateplení. :)

    OdpovědětVymazat