čtvrtek 2. srpna 2012

Podlahový EPS

Pokládky podlahového EPS jsem se trochu bál, hlavně v podkroví, kde jsou na podlaze položeny kanály vzduchotechniky. Dával jsem 2 cm kročejového EPS a na to potom 6 cm 150S. Nejprve jsem oblepil všechny stěny okrajovou páskou z napěňovaného polyetylenu (PE) kvůli kročejové izolaci. Páska nebyla samolepící, ale na Livingu někdo radil lepit pomoci stavebního lepidla, použil jsem tedy SOUDAL UNIVERZÁLNÍ MONTÁŽNÍ LEPIDLO 49A a šlo to perfektně. Na pás jsem udělal tenkého hada z lepidla, rukou jsem jí přibouchal ke zdi, v místech ohybů jsem dal na chvilku kousek cihly, aby se páska neodlepovala - za pár minut už to drželo samo. S jednou tubou jsem udělal skoro celé podkroví, na kousek zbytku jsem zkusil SOUDAL LEPIDLO NA POLYSTYRÉN a to mi přišlo, že drží ještě lépe. Po páskách jsem začal s pokládkou kročejového EPS, což byla docela pohoda, protože se dá řezat nožem, takže to šlo rychle. Horší to bylo s další vrstvou ze 150S, který je opravdu hodně tvrdý. Řezal jsem pilkou ocaskou s ostrou špičkou a docela to šlo, podkroví bylo hotové za 2 dny. Nejhorší byla samozřejmě koupelna, kde vedou hned 2 kanály vedle sebe a k tomu ještě voda, elektrika a datové kabely stoupačkou do technické místnosti. Nakonec to vyšlo docela dobře a já jsem se těšil na přízemí, kde nejsou žádné kanály a jsou tam větší místnosti. Přízemí jsem začal koupelnou a technickou místností, bylo to docela peklo. Musel jsem hlídat spád u kanalizačních trubek, navíc tam byla oproti podkroví mnohem větší tloušťka (2 cm + 10 cm + 10 cm). Rozdíl v řezání 6 cm a 10 cm tloušťky je docela velký, takže to nešlo zdaleka tak dobře, jak jsem si představoval. Přízemí mi nakonec trvalo 3 dny, ale to jsem dělal 12-13h denně. S výsledkem jsem ale spokojen, topenáři docela koukali :-) Co se ukázalo jako výborná věc je spodní slabá vrstva EPS (2 cm) jak v přízemí, tak v podkroví. Měkký EPS totiž parádně srovná různé nerovnosti, přesahy hydroizolace atd. Když jsem pak na to položil první vrstvu 150S, tak už se skoro nehnul, po druhé vrstvě už to bylo úplně bez problémů. Musel jsem řešit asi 2 místa v přízemí, kde se sešlo více vrstev hydroizolace, jinak jsem desky jenom pokládal. Ještě doporučuju používat hladítko na broušení polystyrenu, já ho neměl, takže jsem brousil rašplí, když jsem nějakou desku neříznul přesně a moc dobře to nešlo. Párkrát jsem si půjčil od zedníků hladítko a s tím se brousilo mnohem lépe.

>>> Fotogalerie <<<

Žádné komentáře:

Okomentovat