středa 21. března 2012

Výběr oken

Výber oken nebyla jednoduchá záležitost...

Na okna je sice času relativně dost, ale zatím to vypadá, že bude stavba postupovat docela rychle a tak jsem se rozhodl vybrat dodavatele s předstihem, abychom pak už řešili jenom objednávku a technické detaily. Pro získání co největšího počtu nabídek jsem použil 2 poptávkové systémy a asi po týdnu se to začalo sypat. Snažil jsem se poměrně přesně specifikovanými požadavky dopředu odfiltrovat dodavatele oken nižší kvality, to se ovšem nepodařilo a stejně jsem dostal asi 40 nabídek na Aluplast 4000 s dvojsklem... Po vyhození všech nesmyslných nabídek jich zbylo asi 15, všechny jsem nasázel do Excelu a pokusil se o co nejrovnější srovnání. Po přečtení další tuny diskuzí a následeném filtrování mi zbylo nabídek 5. Z toho byly 4 firmy se zastoupením v blízkém okolí, které jsem navštívil. Přece jenom se nejedná o malé peníze a člověk si při osobním setkání udělá daleko lepší obrázek o profilu, jednání firmy atd. Každá firma dodávala jiný profil, nakonec na mě nejlepší dojem udělal Stakoplast s profilem VEKA ALPHALINE 90. Nabídky byly velmi vyrovnané a vyloženě špatný dojem jsem neměl ani z jedné návštěvy, výběr tedy nebyl vůbec jednoduchý. Někoho jsme ale vybrat museli a profil VEKA se mi líbil nejvíc a i jednání bylo velmi korektní. Jestli byla volba správná se ukáže poprvé v červnu, kdy by mohla proběhnout montáž a pak hlavně po nastěhování, ale to je ještě hodně daleko. Montáž oken jsem požadoval s parotěsným ošetřením spáry, nakonec to bude na expanzní pásku, tedy úplně bez použití pěny. Nějaké peníze navíc to stojí, ale pořád je to zlomek ceny oken a důvody pro použití pásek mi přijdou celkem logické.

4 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  2. Smazaný komentář jsem považoval za reklamu...

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že jste při výběru oken postupval dost dobře. Raději věnovat více času výběru samotného profilu a firmy, než se za dva roky rozčilovat na levným "šuntem".

    OdpovědětVymazat
  4. No okna zatím fungují bez problémů. Řešili jsme pár drobností (orientace skel - měl jsem pochybnosti, ale nakonec vše ok a pak 2x seštelování), vždy bylo vše vysvětleno, případně vyřešeno do druhého dne.

    OdpovědětVymazat