pátek 1. dubna 2011

Výběr projektanta

Představu o tom, jak by měl dům vypadat včetně celkové koncepce domu jsme tedy měli, zbývalo sehnat projektanta, který by vše zpracoval do projektu. Ukázalo se, že přestože jsme měli vymyšlené opravdu téměř vše, dostat naše představy do oficiální podoby nebude vůbec snadné.

Ještě něco k samotnému domu. Původně jsem chtěl postavit dům z Ytongu tl. 300mm, ale nakonec je z toho VPC 240mm. Podlaha i stěny budou zatepleny 200mm EPS, v podkroví bude 380mm vaty. Topení bude teplovodní podlahové, jako "pohon" bude alespoň prozatím sloužit elektrokotel. Stropy budou pravděpodobně armované panely z důvodu jednoduchosti výstavby. Vše jsem se snažil navrhovat tak, aby nebylo potřeba během stavby řešit složité detaily, jak se to porařilo uvidíme snad ještě letos. Střecha bude jednoduchá sedlová, bez komínu (tedy dům bez krbu) a bez střešních oken. V projektu jedno střešní okno nad schodištěm sice je, ale po zralé úvaze jsme se rozhodli, že ho vynecháme.

S těmito informacemi jsem někdy v říjnu 2009 obeslal projektanty z blízkého okolí, na které jsem našel kontakty. Zadání bylo vytvořit projekt pro stavební povolení na základě dodané dispozice, použitých materiálů a koncepce domu. Odezva byla velmi slabá, ozvali se snad 2 projektanti s tím, že se nám nějak nepodařilo najít společnou řeč. Pochopil jsem, že asi nebude snadné najít projektanta, který bude ochoten nakreslit dům z něčeho jiného, než Heluzu tl. 440mm.

Rozhodl jsem se tedy využít služeb webu epoptavka.cz a vložil poptávku na vytvoření projektu tam. Během několika dní jsem dostal spoustu nabídek a už bylo z čeho vybírat. Cenové rozpětí nabídek bylo obrovské, od zhruba 40 do 300 tis. Kč. Chápu, že nikdo nebude dělat zadarmo, ale chtít za tento rozsah prací 300 tis. už mi přijde trochu jako úlet. Po několika vyměněných mailech s nabízejicími se projektanty zbyla ve výběru jedna pražská firma a ještě jeden projektant z nedalekého města. Cenově jejich nabídky vycházely zhruba nastejno, nakonec rozhodlo to, že firma rovnou nabízela komplet projekt včetně PENB a navíc jsem měl zrovna cestu kolem, takže jsme si tam dali schůzku. Ta proběhla s majitelem firmy a projektantem, oba evidentně věděli, o čem je řeč (měl jsem připravené dotazy, kterými jsem chtěl prověřit zkušenosti s projektováním NED a na vše měli pro mě uspokojivé odpovědi). Začínal jsem být z komunikace kolem projektu trochu otrávenej, takže už jsem se asi nesešel s druhým projektantem a plácnul si s nimi, což se časem ukázalo, jako chyba, ale o tom až v dalším příspěvku.

Žádné komentáře:

Okomentovat