pátek 1. dubna 2011

Tvorba projektu

Během tvorby projektu jsme dostali první cenné lekce ze stavebnictví v Čechách :)

Zpočátku šlo vše naprosto hladce, majitel firmy pan Kolář si s námi dal schůzku na pozemku, kam v domluvený čas také dorazil. Bohužel v té době ještě nebylo možné naplánovat a zaměřit osazení domu, protože nebyl k dispozici geometrický plán. Čekalo se totiž na pozemkový fond, až uvolní několik menších pozemků, přes které měla vést silnice a přestože byl předpoklad, že vše bude vyřízeno do konce roku 2009 a my bychom mohli někdy na jaře 2010 začít stavět, vše se ještě o rok protáhlo. Takže jsme se panem Kolářem dohodli, že zatím udělají projekt bez osazení a jakmile bude možné osazení udělat, tak to do projektu doplníme. Podepsali jsme smlouvu o dílo, my zaplatili drobnou zálohu, platby za projekt byly rozděleny na 3 části, což mi přišlo celkem ok. Do týdne jsme dostali první návrh, což byla v podstatě námi dodaná, pouze překreslená dispozice. Udělali jsme drobné korekce a nechali je pracovat dál. V této fázi začala občas trochu váznout komunikace s majitelem, nakonec jsem ale dostal kontakt na jeho zaměstnance, kteří měli projekt na starosti. S těmi jsem vše bez problémů domluvil a asi za měsíc jsme si jeli pro hotový, vytištěný a orazítkovaný projekt (samozřejmě bez osazení).

Projekt se zdá být v pořádku, jediné co je zcela mimo je projekt topení, podle kterého jsme stejně ale neměli v plánu topení realizovat a stavebnímu úřadu to snad stačit bude, takže žádná tragédie. Ještě jsem s projektantem, co je pod projektem podepsán řešil pár nejasností, na které jsem během studia projektu narazil. Zbývalo tedy dořešit osazení domu na pozemek, požárně bezpečnostní řešení a případně upřesnění základů. Na jaře 2010 se nezačalo, nechal jsem si zatím alespoň udělat nabídky na materiál, práci atd., abych si upřesnil představu o rozpočtu.

Datum výkopu se stále oddaloval, občas jsem alespoň zavolal panu Kolářovi s tím, že to vypadá na další průtahy. Pokaždé mě ujistil, že v tom není problém, ať se ozvu, až bude možné projekt dokončit. Ta doba přišla asi před měsícem, tedy v únoru 2011. Zavolal jsem mu tedy, že mám k dispozici podklady pro osazení domu na pozemek a že může dorazit jak slíbil, abychom mohli projekt doladit. Zastihl jsem ho zrovna ve stavu nemocných, ale slíbil, že se ozve začátkem dalšího týdne, kdy by již měl být opět v práci. Když se do středy neozval, zavolal jsem mu sám, jak to s ním vypadá. Byl stále nemocen, což znamenalo odklad o další týden. Další týden jsem již nečekal a zavolal mu hned v pondělí dopoledne. Zrovna si pročítal maily a dokonce mi během telefonátu přišlo potvrzení o přečtení mého mailu s podklady. 

Od doručení podkladů mi Kolář přestal brát telefon. Zpočátku jsem tomu nepřikládal velkou váhu, něco podobného předváděl již dříve, ale nakonec vše nějak dopadlo. Už jsem tedy tušil, že to nepůjde zrovna hladce, ale alespoň nějaká naděje na zdárné dokončení ještě byla. Zkusil jsem mu zavolat z pevné linky, ze které jsem mu ještě nevolal, telefon zvedl na druhé zazvonění. Dělal jsem, jakože nic a zeptal se ho, jestli byly podklady v pořádku a kdy se můžeme těšit na jeho návštěvu. Na to řekl, že mi ještě v den kdy podklady dostal odpovídal, že potřebuje ještě něco doplnit. Že už si nepamatuje co to bylo, ale hned jak se dostane k PC, tak že mi to pošle ještě jednou. V tu dobu mi už bylo jasné, že tady se dokončení projektu nedočkáme (také to bylo naposledy, co jsem s ním mluvil) a jen tak pro zajímavost jsem si Koláře proklepnul (pochopitelně jsem to udělal i v době, kdy jsme mu projekt zadávali, ale tehdy na něj ještě žádné "reference" k dispozici nebyly) a našel jsem hodně zajímavé věci, viz odkazy pod článkem. Zkusil jsem ještě telefonní číslo do jeho firmy, na kterém kdysi byli k zastižení jeho zaměstnanci, ale číslo bylo zrušeno. Abych měl úplnou jistotu, tak jsem na netu našel kontakt na projektanta, který dával na projekt razítko. Během telefonátu mi potvrdil, že již pro Koláře nepracuje, že se nerozešli zrovna v dobrém a že je velmi nepravděpodobné, že bychom se od Koláře slíbeného dokončení dočkali. Na projekt si ale pamatoval, tak jsem mu alespoň nastínil náš aktuální problém, na což řekl, že bohužel bydlí daleko, ale kdybych nemohl sehnat někoho, kdo osazení udělá, tak že by to snad nějak dal.

Nakonec to vypadá, že snad vše dobře dopadne, na osazení jsem se domluvil s člověkem, od kterého máme pozemek, který má k dispozici všechny potřebné podklady a slíbil, že nám to udělá velmi levně, čili ve finále jsem možná i rád, že to takhle s Kolářem dopadlo. Projekt tedy ještě dokončen není, ale snad už se to obejde bez dalších obtíží. Jistota samozřejmě bude až v okamžiku, kdy to projde alespoň stavebním úřadem.


Výpis z OR společnosti NDTR s.r.o. včetně zápisu o aktuálně probíhající exekuci
Další zajímavé čtení s Kolářem v hlavní roli

1 komentář: